Meer over Diaconie

Zending- en evangelisatiecommissie

Zendings- en evangelisatiecommissie

De Heere Jezus Zelf heeft de christelijke gemeente de opdracht gegeven om het Evangelie te verkondigen aan alle mensen in de hele wereld (in Markus 16:15 lezen wij: ”En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle creaturen”). De zendingsopdracht is zo belangrijk dat die in alle vier de Evangeliën en in Handelingen te vinden is. Zending is het Woord brengen op plaatsen waar het nog niet geweest is. Evangelisatie is het Woord brengen op plekken waar het niet meer aanwezig is of minder aanwezig is. Als gemeente leven we midden in het evangelisatiegebied en door de vluchtelingen die vanuit verre landen naar ons toe komen ook midden in het zendingsgebied. De zendings- en evangelisatiecommissie ziet het als haar taak om de gemeente meer bewust te krijgen van het zendings- en evangelisatiewerk. Bij al deze werkzaamheden geldt dat het gebed om de komst van Gods Koninkrijk, ver weg en dichtbij, van het grootste belang is. Het werk wordt gedaan door middel van de volgende activiteiten:

Betreft zending
1. Zendingsavonden
2. Uitleg in het Kerkblad van de bestemming van zendingscollecten
3. Het bevorderen van acties voor de zending
4. Correspondentie met zendingswerkers

Betreft evangelisatie
Organiseren en gemeenteleden uitnodigen om mee te helpen met de diverse evangelisatieacties
Beschikbaar stellen van evangelisatiemateriaal

De Zendings – en Evangelisatiecommissie bestaat uit:
Dhr. J.J. Hoogvliet (voorzitter)
Mevr. A.M. Bevelander - van de Haar (secretaresse en evangelisatie)
Dhr. A. Kooijman (penningmeester en depothouder)
Dhr. A. van der Hoog (evangelisatie)
Mevr. I.J. Peekstok
Dhr. L.J. van Spronsen (zending)