Meer over Pastoraat en catechese

Jeugdpastoraat

Binnen onze gemeente wordt het jeugdpastoraat vormgegeven door drie ambtsdragers, A. de Visser en L. Hak als jeugdouderling en J.F. Vaders als jeugddiaken.

Samen gaan we het persoonlijke gesprek aan met de jongeren in de leeftijd van 14 tot en met 18 jaar. De aard van deze gesprekken kan uiteenlopen (geloof, geestelijk, psychisch, sociaal of praktisch). Daarnaast kan, daar waar nodig en mogelijk, pastoraat worden verleend aan jongeren die extra zorg wensen of nodig hebben.

Er kan bijvoorbeeld samen naar professionele hulp gezocht worden indien dat nodig en gewenst blijkt na een gesprek. Jongeren kunnen ook kampen met financiële zorgen, door welke oorzaak dan ook. Ook op dit (diaconale) vlak, voor jezelf of voor een ander, staan we open voor een gesprek en kunnen we waar nodig hulp bieden. Als jeugdambtsdragers zijn we de verbindende schakel tussen de kerkenraad en de jeugd en/of vertrouwenspersonen met ambtsgeheim.

Wij zijn bereikbaar via e-mail: andriesdevisser85@gmail.com c.q. 06-23189818, leonardhak@hotmail.com c.q. 06-21839876 en fransvaders@gmail.com c.q. 06-222902748.