Meer over Verenigingen

Mannenvereniging Filadelfia

Mannen, kennen jullie Filadelfia al? Het is de naam van de mannenvereniging van onze gemeente. We zijn een laagdrempelige vereniging die eens in de twee weken bij elkaar komt om samen stil te staan bij uiteenlopende Bijbelse thema’s en waar ook plaats is voor geloofsvragen. We gaan voor inhoud en diepgang, maar ook voor ontmoeting en samen optrekken. Of je nu net van de JV afkomt of met pensioen bent, of je nu iedere keer van de partij bent of af en toe eens aanhaakt, je bent van harte welkom!

Inhoud

De Drie-enige God leren kennen en groeien in geloof is het doel van de mannenvereniging. Tegelijk vinden wij het belangrijk om elkaar te leren kennen, mee te leven en samen op te trekken. De avonden zijn dan ook interactief en persoonlijk. Voor de invulling en voorbereiding zoeken wij steeds naar frisse vormen. De avonden staan in het teken van Bijbelstudie. Dit kan aan de hand van een thema, geschiedenis, boekbespreking of een eigen gekozen onderwerp. Tijdens de avond praten we door over de inleiding.

Praktisch

Mannenvereniging Filadelfia komt na de jaarlijkse startdag van het winterseizoen tot ongeveer eind april om de week op maandagavond bij elkaar. Vanaf 19:45 uur staat de koffie klaar, we starten om 20:00 uur en sluiten uiterlijk om 22:00 uur weer af. Lid worden mag, maar hoeft niet. Je bent altijd welkom, ook als je maar af en toe kan. De datums vind je in het kerkblad en hier op de site.
Er wordt gecollecteerd op de avonden, dit kan zowel contant als via QR-codes die geprojecteerd worden via de beamer. Het betalen van contributie wordt op prijs gesteld maar is niet verplicht.
Linken
Onderstaande websites kunnen helpen bij het voorbereiden van een onderwerp en bij persoonlijk geloofsleven:

Naast de reguliere avonden organiseert de mannenvereniging ook:
- 1x borrel (najaar)
- 1x mannenontbijt (voorjaar)
- 2x zomeravondbijeenkomsten
Tijdens het mannenontbijt en de borrel is er een interessante spreker aanwezig.
In de zomerperiode zijn er zomeravondbijeenkomsten waarin we bij elkaar komen voor ontmoeting, bezinning en gebed.

Kom je een keer kijken? We zien je graag! Vragen? Mail gerust: mv@hhgridderkerk.nl.

De datums:

2-10-2023