Dagelijks Woord

Meer over Verenigingen

Tienerclub

Tienerclub 15+

Ieder winterseizoen gaat de Tienerclub van start en komen we één keer in de twee weken met de tieners in de Sionskerk bij elkaar.

Niet alleen de tieners van onze eigen gemeente zijn welkom maar ook vrienden of vriendinnen van dezelfde leeftijd mogen aansluiten. Het doel van deze avonden is om de jongeren op een eigentijdse manier in aanraking te brengen met het Evangelie van Jezus Christus. Daarnaast is er ruimte voor humor, gezelligheid en ontspanning. We beginnen een clubavond met het zingen van enkele psalmen en liederen. Na het gebed houdt een van de leidinggevenden een inleiding over een Bijbels onderwerp, soms leveren de tieners hier zelf ook een bijdrage aan.

Bij de inleidingen is aandacht om de Bijbelse boodschap te verbinden aan het leven in de maatschappij en actualiteiten. Na de inleiding sluiten we het eerste gedeelte af met een gebed waarbij iedereen gebedspunten in mag brengen. Na een pauze met iets lekkers gaan we over naar een ontspannend gedeelte. We doen dan vaak een spel, quiz of andere activiteit, of ontspannen gezellig samen en voeren een goed gesprek. Drie keer per clubseizoen hebben we een uitje gepland staan en gaan we bowlen, schaatsen of iets anders leuks doen.

Naast deze normale clubavonden doen we ook mee met activiteiten van de HHJO en hebben we af en toe een gastspreker over een actueel onderwerp.

Ook buiten het seizoen gaan de activiteiten van de Tienerclub door zoals een strandwandeling en kamp. Tijdens het kamp gaan we er tussenuit naar een mooie omgeving, waarbij we een leuke en gezellige, maar ook serieuze tijd met elkaar hebben. Lol, weinig slapen en persoonlijk geloof zijn daarbij de belangrijkste kenmerken.

Lijkt het jou leuk om eens te komen kijken, en ben je tussen de 15 tot 18 jaar, weet je dan meer dan welkom! Mocht je vragen hebben dan kun je contact opnemen met Jaap-Jan van Dam, 06-34263867.

Agenda

Fotoalbum

Giften

Contact

  • © hersteld hervormde kerk 2024

Heeft u vragen over het geloof?

Open Sluit