Plusclub Het Kompas

Elk winterseizoen is er om de 2 weken voor jullie club in de grote zaal van de Sionskerk. Heel veel jongens en meisjes weten de weg al te vinden op de vrijdagavonden. Maar er mogen altijd nog meer kerkelijke en onkerkelijke kinderen komen, we hebben stoelen genoeg. We beginnen om 19.15 uur en eindigen rond 20.30 uur. Onze club heet officieel: Plusclub ‘het Kompas’. Een kompas kun je gebruiken als je de weg kwijt bent. Heb je een kompas, dan kun je de weg terug vinden. Op onze club willen we jullie ook de juiste weg wijzen in je leven. Door de Bijbelverhalen heen willen wij jullie wijzen op de Heere Jezus. Hij is de Enige, Die ons kan redden van de eeuwige dood. Hij kan en wil ons redden en zalig maken. Daarover zal je op onze clubavonden ongetwijfeld horen.Ook zie je in onze clubnaam nog het woord ‘plusclub’ staan. We hebben in onze kerk een jongensclub en een meisjesclub voor de basisschoolgroepen 3-4-5. Voor jullie hebben we dus onze club, waar zowel oudere jongens als meisjes van de basisschool naar toe mogen komen. Vandaar de naam: Plusclub. Een club, die net iets anders is!Wat doen we allemaal op onze club? We beginnen de avonden met het zingen van een paar psalmen of liederen in de kring. Daarna gaan we bidden. Vervolgens vertelt 1 van de meesters of jufs een Bijbelverhaal. Elk jaar kiezen we een thema, waar alle Bijbelverhalen op de clubavonden bij passen. Na het verhaal gaan we in een aantal groepjes  vragen over het Bijbelverhaal maken. Iedereen heeft een eigen Bijbelstudieboekje met vragen, puzzels en teksten. Gauw tussendoor wat drinken en snoepen en daarna is het hoog tijd om te ontspannen! We spelen de 2e helft van de avond vaak een spel met elkaar of we gaan creatief aan de slag en maken iets moois, wat je meestal gelijk mee naar huis mag nemen. Aan het einde van de avond gaan we weer in de kring zitten en danken we met elkaar de Heere voor de ontvangen avond.

Onze gemeente is best groot en we komen overal vandaan. Uit allemaal verschillende plaatsen. We zitten ook allemaal op verschillende basisscholen. Soms kennen we elkaar niet eens! Het leuke van de club is, dat je andere kinderen zult gaan leren kennen. Het is altijd erg gezellig.

Zit je in groep 6-7-8 van de basisschool? Dan ben je hartelijk welkom op onze Plusclub. Wij zien naar je uit (en neem gerust iemand mee)! Mocht je vragen hebben, kun je contact opnemen met Richard van den Berg, 0180-464348 of mail naar richardendineke@gmail.com